της Μαρίας Σκαμπαρδώνη: H δολοφονία του Μωυσή
Ο Μωυσής αποτελεί μία εξέχουσα Βιβλική προσωπικότητα στην Ιουδαϊκή και Χριστιανική παράδοση, υπήρξε προφήτης και κριτής. Ήταν η προσωπικότητα εκείνη στην οποία ο Θεός ανέθεσε την έξοδο του Εβραϊκού λαού από τη δουλεία των Αιγυπτίων, αλλά και του παρέδωσε τις Δέκα Εντολές. Για αυτό το λόγο και ονομάστηκε Θεόπτης.
Μωυσής σημαίνει <<αυτός που σώθηκε και ανασύρθηκε από το νερό>>. Ο ίδιος ήταν άνω των ογδόντα ετών όταν ο Θεός τον κάλεσε ώστε να ζητήσει από το Θεό να αφήσει ελεύθερο το λαό Του.
Ένα περιστατικό από τη ζωή του Μωυσή περιγράφεται στην αρχή του βιβλίου Έξοδος, στο οποίο ο Μωυσής σκοτώνει έναν Αιγύπτιο που βασάνιζε έναν Εβραίο και τον θάβει στην άμμο. Αν και δε δίνεται –με την πρώτη ματιά- μεγάλη βαρύτητα στο γεγονός της δολοφονίας, εν τούτοις δεν είναι έτσι.
Ας δούμε το Αρχαίο κείμενο από την Έξοδο β’ 11-15:
11 ̓Εγένετο δὲ ἐν ταῖςἡμέραις ταῖς πολλαῖς ἐκείναις μέγας γενόμενος Μωυσῆς, ἐξῆλθε πρὸς τοὺς ἀδελφοὺς αὐτοῦτοὺς υἱοὺς ̓Ισραήλ. κατανοήσας δὲ τὸν πόνον αὐτῶν ὁρᾷ ἄνθρωπον Αἰγύπτιον τύπτοντά τινα ̔Εβραῖον τῶν ἑαυτοῦ ἀδελφῶν τῶν υἱῶν ̓Ισραήλ· 12 περιβλεψάμενος δὲ ὧδε καὶ ὧδε οὐχ ὁρᾷοὐδένα καὶ πατάξας τὸν Αἰγύπτιον, ἔκρυψεν αὐτὸν ἐν τῇ ἄμμῳ. 13 ἐξελθὼν δὲ τῇ ἡμέρᾳ τῇδευτέρᾳ ὁρᾷ δύο ἄνδρας ̔Εβραίους διαπληκτιζομένους καὶ λέγει τῷ ἀδικοῦντι· διὰ τί σὺτύπτεις τὸν πλησίον; 14 ὁ δὲ εἶπε· τίς σε κατέστησεν ἄρχοντα καὶ δικαστὴν ἐφ ̓ ἡμῶν; μὴἀνελεῖν με σὺ θέλεις, ὃν τρόπον ἀνεῖλες χθὲς τὸν Αἰγύπτιον; ἐφοβήθη δὲ Μωυσῆς, καὶ εἶπεν·εἰ οὕτως ἐμφανὲς γέγονε τὸ ρῆμα τοῦτο; 15 ἤκουσε δὲ Φαραὼ τὸ ρῆμα τοῦτο καὶ ἐζήτειἀνελεῖν Μωυσῆν· ἀνεχώρησε δὲ Μωυσῆς ἀπὸ προσώπου Φαραὼ καὶ ᾤκησεν ἐν γῇ Μαδιάμ,ἐλθὼν δὲ εἰς γῆν Μαδιὰμ ἐκάθισεν ἐπὶ τοῦ φρέατος.
Δηλαδή, ο Μωυσής από εθνικιστική έξαψη και αίσθημα αδικίας, δολοφόνησε έναν Αιγύπτιο και τον έθαψε στην άμμο.
Την επόμενη ημέρα, είδε δύο Εβραίους να διαπληκτίζονται και προσπάθησε να τους χωρίσει. Ο ένας εξ αυτών όμως, του είπε:
<<Ποιος σε κατέστησε κριτή σε εμάς; Μήπως θέλεις να μας φονεύσεις, όπως έκανες και με τον Αιγύπτιο;>>
Από την αφήγηση καταλαβαίνουμε πως η ενέργεια αυτή του Μωυσή θεωρήθηκε ΑΠΑΡΑΔΕΚΤΗ ακόμα και από τους Εβραίους συμπατριώτες του. Η αντιδικία του Μωυσή δεν ήταν σωστή και φαίνεται πως δεν ήταν επιθυμητή ούτε από τον Εβραίο που βασανίστηκε από τον Αιγύπτιο.
Το αποτέλεσμα ήταν ο Φαραώ να κυνηγάει το Μωυσή με εκείνον να καταφεύγει στη γη Μαδιάμ και να κρύβεται, με τη σωτηρία των Εβραίων να καθυστερεί για ακόμα σαράντα χρόνια.
Οι άνθρωποι της Παλαιάς Διαθήκης που θεωρήθηκαν ήρωες πίστης, είχαν και αυτές τις αδύναμες στιγμές τους, τις οποίες η Παλαιά Διαθήκη δεν αποκρύπτει αλλά και ούτε ωραιοποιεί. Και στην περίπτωση αυτή, φάνηκε πως η δολοφονία ακόμα και σε βαρύ αίσθημα αδικίας δεν επικροτήθηκε, ούτε θεωρήθηκε σωστή ενέργεια.
Κάντε εγγραφή στο κανάλι μας στο Youtube αν θέλετε να βλέπετε πρώτοι τα νέα μας βίντεο Στηρίξτε το διαδικτυακό κανάλι μας του Εκκλησιαστικού Ορθόδοξου Ιστότοπου theodromion.gr με την ΔΩΡΕΑΝ εγγραφή σας στον παρακάτω
Κάνε εγγραφή εδώ ==>
Εγγραφείτε στο κανάλι μας
Πατήστε ΕΓΓΡΑΦΗ και μετά ? το καμπανάκι και επιλέξετε το ΟΛΕΣ όσοι δεν το έχετε πατήσει για να σας έρχονται ειδοποιήσεις.
Στο διαδικτυακό κανάλι μας του Εκκλησιαστικού Ορθόδοξου Ιστότοπου theodromion.gr Θα βρείτε Οδοιπορικά , Πνευματικές Ψυχωφελιμες Ομιλίες , και ζωντανές Αναμεταδόσεις